inte värt att läsa

hejsan. jag fortsätter kämpar med mitt nyårslöfte, som jag inte sagt än va?
det är att jag ska lära mig att leva mer i nuet. jag måste vara det sämsta människan på jorden att göra det. jag lever imorgon, en vecka fram, på sommarlovet. jag är sämst på att vara där jag är och bara vara. jag är alltid någon annastans, det kan vara plugget jag måste göra, tröjan jag måste köpa, den jag måste ringa, det jag måste fixa. huvudet är alltid någon helt annanstans. det är alltid något som jag är oroad över eller längtar efter som tar över. jag väntar hela tiden tills allt ska vara fixat och bra, då kan jag slappna av, då kan jag "vara här". men den dagen kommer aldrig komma. det kommer alltid vara något som jag tycker är lite jobbigt, något som stör mig. för jag har det bra nu, och varför inte ta vara på det istället för att springa ifrån det? jag blir arg på mig själv. jag skyndar mig just nu till sommarlovet för jag vill slippa skolan, men detta halvår då? var bara dötid och ingen tid jag behövde ta vara på? klart jag måste, jag vill ta vara på varje dag.
aa, jag kan fortsätta skälla på mig själv i tusen år till men då skulle det bli ett alldeles för långt inlägg och så måste jag sova! pusshejleverpastej

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du borde prova mindfulness, vi fick testa det i skolan. Ganska intressant!

2009-01-12 @ 01:17:16
URL: http://ahok.blogg.se/
Postat av: susan

fin blogg du har =)



Jag är sjjuk :(



kram

2009-01-12 @ 16:36:47
URL: http://tyrassusans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0